solbacka.blogg.se

Denna bloggen är en allmän och ideologisk blogg.Den handlar om mig och mina tankar utan att bli för privat.

Motgångar och flyt

Publicerad 2015-05-12 17:42:00 i Funderingar, familj,

Varför blir det alldrig som man vill?  Varför kommer alla motgångar nästan samtidigt? Jag blir så trött på att alltid vara orolig och i synnerhet över pengar!!
Men när det flyter på så är jag inte ett dugg tacksam. Jag ser inte hur bra vi har det utan istället hittat jag något annat att gnälla på. 
Fine, vi har inga pengar men tillsammans borde vi få det att funka. Jag menar vi har ett hus, två bilar, robotgräsklippare, två friska killar, ett varsitt jobb. Herrgud det handlar om planering. 
Jag ska ta mig i örat och uppskatta det jag har och sluta gnälla. 
Hur mycket gäller en medelSvensson egentligen?  Hur mycket energi lägger vi på gnäll? 
Falsk lycka är inget att föredra men att se det som finns för vad det är istället. 
En tanke......... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Solbacka

Jag är mamma, sambo, politiskt aktiv och arbetar i en liten kommun

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela