solbacka.blogg.se

Denna bloggen är en allmän och ideologisk blogg.Den handlar om mig och mina tankar utan att bli för privat.

Unna sig

Publicerad 2015-05-14 16:46:22 i Egen tid, Funderingar, Personligt,

Idag har jag varit rätt självisk. Jag började dagen med att fylla på fransar, ja jag har fusk fransar. När jag kom hem värmde jag rester till lunch, fikade med svåger och svägerska och deras lilla tös. Stora grabben klippte gräset och jag softade lite i solen. 
Det jobbigaste jag företaget mig idag är att plocka disk i diskmaskinen. Nu piper tvättmaskinen så jag får väl masa mig dit. 
Efter ett par tuffa dagar känns det i hela kroppen att jag behöver ta det lite lugnt. Likaså mår man rätt bra av att vara lite självisk. 
En vän till mig myntade uttrycket sunt egoistisk. Visst säger det mycket!! 
Varför är man duktig av att utplåna sig själv och få mest gjort av alla? 
Dessa evinnerliga Facebook inlägg där folk listar allt som gjort på en dag, vad vill dom med det? 
Jag tror inte man dör av att ha lite skit i hörnen eller en stökig hall. Likaså är det väl inte att göda sitt ego av att känna sig fin? 
Nä jag fortsätter softa idag, i morgon är en annan dag 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Solbacka

Jag är mamma, sambo, politiskt aktiv och arbetar i en liten kommun

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela